Fitness trampoliinilla kesäkuntoon

Fitness trampoliinilla kesäkuntoon

Trampoliinilla hyppiminen on trendikäs kuntoilumuoto. Fitness trampoliini vie vain vähän tilaa, ja se on helppo säilyttää ja ottaa esille tarvittaessa. Lisäksi trampoliinit ovat loistavia myös muihin harjoituksiin. Voit käyttää sitä esimerkiksi penkkinä painonnostossa ja se antaa sinulle lisähaastetta punnerruksiin. Minitrampoliinitreenejä voi tehdä ympäri vuoden. Ja koska käytät enimmäkseen alavartaloasi pomppimiseen ja tasapainon ylläpitämiseen, jalat ja peppu saavat kunnon treenin.

Suosittelemme näitä trampoliineja

Berg Ultim Champion InGround

Berg Ultim Champion InGround
  • Halkaisija: 330 x 220 cm (ovaali)
  • Käyttäjän enimmäispaino: 100 kg
  • Korkeus: 27 cm
  • Materiaali: Galvanoitu

Ultim Champion InGround antaa upean hyppykokemuksen. Muotoilun ansiosta hyppely on turvallista. Pyöreään trampoliiniin verrattuna suorakaiteen muotoisen trampoliinin etuna on se, että hypätä voi sen koko pituudelta ja lisäksi se sopii muodoltaan melkein jokaiseen pihaan. Airflow canvas tarjoaa enemmän ilmavirtaa, joten hyppymukavuus paranee ja hypyt ovat korkeampia ja joustavampia. 

Berg Favorit 430

Berg Favorit 430
  • Halkaisija: 430 cm
  • Käyttäjän enimmäispaino: 120 kg
  • Korkeus: 270 cm
  • Materiaali: Galvanoitu

Berg Favorit trampoliini kestää kulutusta eikä tarvitse paljoa huoltamista. Siitä on iloa moneksi vuodeksi. Favoritin kehittämiseen on panostettu paljon, siksi se on varma ja laadukas trampoliini. Vankan turvaverkon ansiosta hyppääminen on turvallista lapsille sekä aikuisille. GoldSpring Solo -jouset takaavat hyppäämisen ilon. 

Salta Royal Baseground

Salta Royal Baseground
  • Halkaisija: 366 cm
  • Käyttäjän enimmäispaino: 120 kg
  • Korkeus: 21 cm
  • Materiaali: Sinkitty

Salta Royal Baseground trampoliini asetetaan samalle korkeudelle nurmikon kanssa, joten se integroituu täydellisesti pihaasi. ”Air Performance System” -järjestelmän ansiosta ilmavirtaus on täysin optimoitu. Tämä toiminto on ratkaisevan tärkeä upotetuissa trampoliineissa tarjoten täydellisen hyppymukavuuden. Tämän ansiosta trampoliini on myös erittäin hiljainen.

Berg Elite InGround

Berg Elite InGround
  • Halkaisija: 330 cm
  • Käyttäjän enimmäispaino: 100 kg
  • Korkeus: 21 cm
  • Materiaali: Galvanoitu

Berg Elite InGround on erittäin UV-kestävä ja varustettu TwinSpring Gold -jousilla ja ainutlaatuisella Airflow-hyppykankaalla parhaan hyppymukavuuden saavuttamiseksi. Ilmavirtaussuppilo tarjoaa 50 % enemmän ilmavirtaa, joten hypyt ovat korkeampia sekä joustavampia. Reunasuoja on erittäin UV-kestävä. 

Salta First Class

Salta First Class
  • Halkaisija: 305 cm
  • Käyttäjän enimmäispaino: 180 kg
  • Korkeus: 271 cm (turvaverkon kanssa)
  • Materiaali: Galvanoitu

Tässä trampoliinissa on käytetty vain parhaita, vahvimpia ja turvallisimpia materiaaleja. First Class trampoliini on varustettu tikkailla ja erityisen paksulla rungolla. Ylärunko on rakennettu neliömäisellä kiinnityksellä alarunkoon kiinteillä ruuviliitoksilla, joten runko ei pääse liikkumaan ja on siksi poikkeuksellisen hiljainen. Kaksinkertaiset, kartiomaiset jouset tuovat myös mukavuutta mahdollistaen korkeammat hypyt ja pehmeämmät laskeutumiset. 

React Aero Trampoliini

React Aero Trampoliini
  • Halkaisija: 305 cm
  • Käyttäjän enimmäispaino: 100 kg
  • Korkeus: 70 cm 
  • Materiaali: Kuumasinkitty

React Aero trampoliini on kevyt mutta tukeva trampoliini, jossa on sinkitty runko ja kestävät jouset. Turvaverkon kaareva muotoilun ansiosta React Aero on erittäin turvallinen varmistaen, että hyppijän pysymisen trampoliinin sisällä. Turvaverkko on sijoitettu reunasuojan sisään, mikä lisää turvallisuutta. React Aero on suunniteltu kestämään vuosia.

Salta Junior

Salta Junior
  • Halkaisija: 140 cm
  • Käyttäjän enimmäispaino: 35 kg
  • Korkeus: 35 cm 
  • Materiaali: Kuumasinkitty

Salta Junior trampoliini on suunniteltu erityisesti pienille lapsille. Trampoliini on tehty tuottamaan lapsille optimaalisen ja mukavan hyppykokemuksen. Salta Juniorin jousituksen ansiosta lapset voivat hyppiä lähes äänettömästi, eikä trampoliini rasita selkää tai niveliä. Pieni trampoliini lapsille sopii sekä sisä- että ulkokäyttöön.

Mitä pitää ottaa huomioon trampoliinia valitessa?

Jotta hyppiminen trampoliinilla olisi myös turvallista, pitää ottaa huomioon muutamia seikkoja sitä valitessa. Kun siis etsit laadukasta minitrampoliinia, älä valitse sellaista, jossa on metallijouset. Metallijouset ovat liian voimakkaita ja vetävät minitrampoliinin maton niin tiukalle, että ne aiheuttavat tarpeetonta rasitusta nivelille. 

Kannattaa harkita siis trampoliinia, jossa on joustavat narut: ”Etsi sen sijaan trampoliinia, jossa on joustavat narut jousien sijaan turvallisen ja tukevan pomppimisen varmistamiseksi”, Giampolo sanoo. Esimerkiksi nessa liikkeet eivät saa sinua liikkumaan vain ylös ja alas; ”Liikkeemme ulottuu edestä taakse, sivulta toiselle ja ympäri maailmaa. Tästä syystä pidän parempana trampoliinista, jossa on kaarevat jalat, mikä antaa trampoliinille leveämmän pohjan”, hän selittää.

Miksi ostaa Fitness trampoliini?

Trampoliinit eivät ole vain lapsille vaan myös aikuiset voivat hyötyä trampoliinijumpasta. Trampoliinihyppely sopii erinomaisesti virkistys- ja urheilutarkoituksiin, kuten kilpaurheiluun tai päivittäiseen kuntoharjoitteluun. Olet ehkä kuullut reboundingista, joka on oikeastaan Fitness trampoliinilla suoritettava aerobinen harjoitus. Trampoliiniharjoittelu ei ole enää mikään uusi harjoitustapa, mutta nykyisen kotikuntoilubuumin keskellä se herättää aina vain enemmän kiinnostusta.

Suorakulmaisen trampoliinin hyödyt

Suorakulmaiset trampoliinit määrä ovat kasvattaneet suosiotaan huimasti. Trampoliinipuistojen suorakulmaisten trampoliinien myötä monet ovatkin innostuneet suorakulmaisista trampoliineista myös kotona. Kannattaa kuitenkin panostaa hyvänlaatuiseen trampoliiniin, jossa on kestävä runko. 

Yksi tärkeimmistä kriteereistä on löytää sellainen trampoliini, jonka rungon ja hyppyalan oikeat mitat suhteutettuna rungon putkien kokoon ovat optimaaliset. Näin runko on mahdollisimman vakaa ja se pysyy tukevasti paikoillaan. Mikäli siis tavoitteena on saada hyvä ponnahdusalusta ja trampoliinia käytetään voimisteluun tai temppujen sekä volttien tekemiseen, isoin hyppyala ei ole se ykköskriteeri.  

Helpot perusliikkeet

Kuntoilijan kannattaa opetella ainakin nämä perusliikkeet, jotta harjoittelu on hyödyllinen. 

Jännehyppy eli perushyppy treenaa hyppykorkeutta sekä kasvattaa ponnistusvoimaa. Ponnista kummallakin jalalla, vedä vatsa tiukaksi ja koita laskeutua samaan kohtaan trampoliinin keskelle. Käsillä saa lisävoimaa hyppyyn ja käsivarren sekä hartioiden lihaksetkin aktivoituvat. Vie kädet etukautta alhaalta ylös kun olet ilmassa. Tuo kädet sivukautta alas laskeutuessasi. 

Kerähyppy on erinomainen harjoitus voltteihin ja tasapainoon, sillä se treenaa ponnistusta suoraan ylöspäin. Ponnista suoraan ylös, vedä samalla polvet rintakehään niin kippuraan kuin mahdollista ja avaa jalat nopeasti ilmassa suoriksi. Kerähyppy kasvattaa voimaa, vartalonhallintaa sekä ponnistusvoimaa. Lisähaastetta saa tekemällä kerän mahdollisimman nopeasti ja oikaisemaan vartalon suoraksi kun hyppy on korkeimmillaan. 

Haarataittohyppy lisää vartalonhallintaa ja toimii reiden lähentäjälihaksille erinomaisena lihaskuntoharjoituksena. Avaa haarat ilmassa ja sulje ne ennen laskeutumista. Jalat voi myös taittaa suorina eteen ja koskettaa sormilla varpaita. 

Istumaan-hyppy on tuttu myös nimellä peppuplätsi. Siinä laskeudutaan joka toisella hypyllä takapuolelleen ja joka toisella jaloille.Tämä on hauska hyppy, mutta siihen tarvitaan hiukan uskallusta.Vedä hypyn aikanavatsa sisään ja sormet eteenpäin jalkojen suuntaisesti. Hyppyä voi vaikeuttaa nojaamalla taaksepäin ilmassa ollessasi ennen laskeutumista. Voit myös laskeutua makuulle, jos hyppy tuntuu muuten liian helpolta. 

Selällä pomppiminen on erittäin tehokas vatsalihastreeni. Makaa selälläsi trampoliinin keskikohdassa ja nosta jalat ylös. Ponnista sitten koko selällä ylös. Vaikka hyppy olisi pienikin, se saa keskivartalon lihakset työskentelemään kunnolla. 

Usein kysytyt kysymykset

Kannattaako hankkia Fitness trampoliini?

Trampoliinihyppy on tehokas tapa kohottaa fyysistä kuntoasi, ja se tuo jännää vaihtelua säännölliseen harjoitusrutiiniin. Trampoliiniharjoitukset lisäävät voimaa, parantavat sydämen terveyttä ja tuovat vakautta treeniin.

Millaisia harjoituksia voit tehdä trampoliinilla?

Fitness trampoliinilla voi tehdä oikeastaan vaikka minkälaisia harjoituksia. Suosituimpia ovat paikallaan juoksu, suorana hyppy, hiihtohypyt, kyykkyhypyt, yhden jalan hypyt, istumaan hypyt, yhden jalan kyykyt ja vatsakierteet. Kun käytät lisäksi vastusnauhoja, käsipainoja tai muita lisävarusteita, saat mukaan treeniin myös käsivarret, hartiat, selän ja rintakehän.

Onko maahan upotettava trampoliini luotettava?

Matalan korkeuden ansiosta trampoliinille nousu ja sieltä pois tuleminen on erittäin helppoa ja vähentää loukkaantumisriskiä huomattavasti. 

Lue lisää tietoa osoitteesta Trampoliini.info

Vieritä ylös